Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSeiquist, John A.
TitelDeveloping a Certificate Program in Interpersonal Communication at West Valley College. Curriculum Development.
Quelle(1977), (46 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Competency Based Education; Curriculum Development; Educational Needs; Humanistic Education; Interdisciplinary Approach; Interpersonal Relationship; Listening Skills; Practicums; Program Development; Speech Communication; Speech Skills
AbstractThis paper discusses a practicum that developed a pilot program in interpersonal communication, creating a pattern of courses that would instruct students in the use of listening/talking skills for dyadic and small group situations. The paper shows how the need for this program was established and assessed and how a multidisciplinary committee developed the program, which included four core courses in speech, psychology, and counseling and two sets of course options, one in speech and one in management. The program is humanistic, competency based, and designed to provide students with both cognitive and affective learning experiences. Documents that were used in the practicum or that were developed by the committee are appended. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: