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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Subjects were 138 inmates from the pre-release unit of a Southwestern prison system, randomly divided into three groups of 46 each. Each group viewed a video-taped model delivering a speech. The independent variable had three levels: (1) lecturer attired in a shirt and tie; (2) lecturer attired in a correctional officer's uniform; and (3) model attired in a T-shirt. After each group viewed the tapes, subjects were administered a knowledge test and an evaluation questionnaire. Results revealed significant effects on the knowledge test and on two questionnaire items. Inmates learned the most from a correctional officer model who was dressed in jeans and a T-shirt; they learned second best from a model attired in slacks, shirt and tie; they learned least from a model dressed in a correctional officer's uniform. Results support the following: (1) modeling behavior is an integral part of the characteristics of the model; and (2) modeling behavior is a result of the perceived degree of similarity between the observer and the model. In terms of observational learning theory, correctional agencies should discontinue the use of uniforms. (Author)
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Fliegel, Alan B.: Effects of Model Characteristics on Observational Learning of Inmates in a Pre-Release Center. 1977.
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