Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEisenberg-Berg, Nancy; Geisheker, Elizabeth
TitelThe "Who" and "What" of It: The Effects of Content of Preachings and Power of the Preacher on Children's Sharing.
Quelle(1977), (28 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Altruism; Elementary Education; Elementary School Students; Empathy; Persuasive Discourse; Research; Sex Differences; Social Influences; Verbal Communication
AbstractThis study investigated the effects of varying the content of adults' exhortations about altruism and the power of the preacher on children's subsequent donations. Subjects were 166 third and fourth grade children from two middle class suburban elementary schools. A 2 x 2 x 3 x 2 design was employed with the factors being sex, grade (third and fourth), content of preachings (normative, empathic, neutral control), and power of the preacher (high power (the school principal) versus low power (another school's principal]. Preachings designed to elicit the children's empathy enhanced donations regardless of who the preacher was. Normative exhortations increased giving only when delivered by the principal from the child's own school. Fourth graders donated significantly more than third graders, and girls tended to donate more than did boys. (Author/SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: