Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPerfetti, Charles A.; Lesgold, Alan M.
InstitutionPittsburgh Univ., PA. Learning Research and Development Center.
TitelCoding and Comprehension in Skilled Reading and Implications for Reading Instruction.
[Report No.: LRDC-1977/5
Quelle(1977), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDecoding (Reading); Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Literature Reviews; Phonetics; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Processes; Reading Rate; Reading Research; Reading Skills
AbstractA view of skilled reading is suggested that emphasizes an intimate connection between coding and comprehension. It is suggested that skilled comprehension depends on a highly refined facility for generating and manipulating language codes, especially at the phonetic/articulatory level. The argument is developed that decoding expertise should be a basic goal in reading instruction and that reading objectives should include facility or speed of performance, as well as accuracy. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: