Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFreeman, Gloria E.
TitelA Profile of Top-Level Women Administrators in Higher Education in Washington, D.C.
Quelle(1977), (33 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Administrator Characteristics; Administrators; Bibliographies; Career Choice; Deans; Employed Women; Employment Opportunities; Equal Opportunities (Jobs); Females; Higher Education; Presidents; Professional Recognition; Role Conflict; Sex Discrimination; Surveys; Women Faculty
AbstractPersonal, educational and professional data were collected and analyzed about 27 women administrators in top-level administrative positions. A semistructured personal interview was conducted with 20 of the 27 who were in positions that fall within the first three highest-ranking administrative positions in the nine institutions of higher education in the District of Columbia. Titles of the positions were: president, vice president, administrative dean, and dean. Data were also gathered from nonadministrator women faculty members with similar backgrounds to the administrators. Focus was on career influences, career barriers, aspirations, and role conflicts. Recommendations for overcoming barriers are discussed. A 90-item bibliography is included. (Author/LBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: