Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSobin, Nicholas
TitelNotes on the Acquisition of Interrogative-Word Questions.
Quelle(1977), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Language; English; English (Second Language); Error Analysis (Language); Grammar; Language Acquisition; Language Universals; Nonstandard Dialects; Second Language Learning; Sentence Structure; Standard Spoken Usage; Structural Analysis; Syntax
AbstractThis paper investigates the second language acquisition of interrogative-word questions in English. It is shown that the data from some bilingual English speakers at Pan American University are comparable to the data noted by others for both second and first language acquisition of interrogative word questions. In particular, interrogative-word fronting always seems to be acquired before subject-auxiliary inversion. Learners never produce interrogative-word questions like "Is she doing what?" Utterances like "What she is doing?" are common, however. Previous description of these facts is found to be insufficient in light of additional relevant cross-dialectal, cross-linguistic, and possibly universal facts about verb and interrogative word placement. Further, these facts are shown to have implications for the description of the rules of wh-fronting and inversion. (Author/CFM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: