Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurstein, Leigh; Linn, Robert L.
TitelThe Identification of Teacher Effects in the Presence of Heterogeneous Within-Class Relations of Input to Outcome.
Quelle(1977), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Classrooms; Data Analysis; Educational Research; Mathematical Models; Measurement Techniques; Multiple Regression Analysis; Research Methodology; Research Problems; Statistical Analysis; Students; Teacher Influence
AbstractMultiple sources of complications in the analysis of multilevel educational data are described with emphasis on the determination of a method of analysis that will provide accurate estimates of teacher/class effects even when there are systematic differences in within-class regressions of outcome on input associated with teacher/class characteristics. Multilevel approaches are considered as well as traditional pupil-level and class-level analytical models. The results from a simulated model of educational effects which allowed the effects of teacher quality on the variation in the within-class slopes to vary over a range of meritocratic, random and compensatory conditions illustrated that overall between-student analyses, between-class analyses, and proposed multilevel methods can all yield misleading estimates of the magnitude of teacher effects on mean class outcome. However, selected multilevel methods provide some indication of misspecification and can identify the direction of the bias in estimating teacher effects on mean class outcomes. (Author/MV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: