Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionGeorgia State Dept. of Education, Atlanta. Office of Instructional Services.
TitelImperatives for the Improvement of Reading Education in the State of Georgia.
Quelle(1977), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Diagnostic Teaching; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Guidelines; Inservice Teacher Education; Literacy; Reading Instruction; Reading Programs; Standards; Teacher Certification; Textbook Selection; Georgia
AbstractThe recommendations in this document resulted from discussions by the Georgia Right to Read Advisory Council and outline the need for an effective, diagnostic-prescriptive teaching program in Georgia schools. Separate recommendations are made for each of the following areas: management design--initial steps that must be taken, in order to overcome reading problems in the state of Georgia; textbook selection; coordination of reading instruction; courses in reading instruction that should be required for teachers before they can be certified to teach; school standards; and staff development. An appendix lists competencies that teachers should possess in order to teach reading effectively. (GW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: