Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGinther, Joan; und weitere
InstitutionStanford Univ., CA. Stanford Mathematics Education Study Group.
TitelA Survey of Student Achievement with Fractions. SMESG Working Paper No. 20.
[Report No.: SMESG-WP-20
Quelle(1976), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement; Curriculum; Educational Research; Fractions; Instruction; Mathematics Education; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Surveys
AbstractThis study was conducted to address two questions: (1) are deficiencies in fraction skills due to current instructional programs, and, if yes, (2) should instruction on fractions be postponed until secondary school or should instruction at the elementary levels be revised? A battery of fraction tests consisting of 78 items was developed; tests were classified according to cognitive level as computation, comprehension, or applications. Tests were given to average eighth-grade students. More than 1500 students took 10-item parts of the battery. Results indicated that students do not have the fractional skills needed to compute or to solve problems. Responses to number line and diagramatic items indicate they understand fractional concepts; however, performance on other items indicates a poor understanding of the structure of the rational number system. The investigators recommended that some instruction on fractions be postponed. (SD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: