Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShores, Jay H.; Underhill, Robert G.
TitelAn Analysis of the Effects of the Use of Manipulatives and Problem "Chunking" on First Grade Children's Addition and Subtraction Problem Solving Modeling and Accuracy.
Quelle(1977), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Addition; Curriculum; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Instruction; Manipulative Materials; Mathematics Education; Number Concepts; Problem Solving; Subtraction
AbstractTo ascertain if children's use of manipulatives and/or the teacher's presentation of the problem in parts (chunking) affect children's ability to model and/or solve addition and/or subtraction problems, 146 first-grade subjects were administered the Houston Addition and Subtraction Problem-Solving Test which provided accuracy and modeling scores for two addition and three subtraction problem types. The test was presented in holistic (not chunked) and parsimonious (chunked) forms. Results indicated that chunking significantly affects children's ability to solve nontransformational addition problems. The interaction of chunking and modeling significantly improved the subjects' ability to solve take-away subtraction problems. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: