Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Lou; und weitere
InstitutionMadison Public Schools, WI. Dept. of Specialized Educational Services.
TitelMadison's Alternative for Zero Exclusion: Toward an Integrated Therapy Model for Teaching Motor, Tracking and Scanning Skills to Severely Handicapped Students. Volume VI: Part 3.
Quelle(1976), (263 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Exceptional Child Education; Models; Motor Development; Nonverbal Communication; Occupational Therapy; Physical Therapy; Severe Disabilities; Teaching Methods
AbstractThe document provides information on an integrated therapy model for severely handicapped students in the public schools, and describes the development of a curriculum for teaching nonverbal communication skills. It is explained that the integrated therapy model allows for greater involvement in the home and classroom by the occupational and physical therapist. Separate sections consider the following therapy issues: neurophysiological principles, methods of teaching head control skills, and techniques using game activities to teach developmental motor skills. The bulk of the document is given to a discussion of a curriculum to teach nonverbal communication skills through basic tracking, scanning, and selection skills. Topics covered include considerations in selecting a communication system; assessment of rudimentary visual skills; and suggested activities, toys, and games that can be used to teach tracking, scanning, and selection skills. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: