Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDolly, John P.; und weitere
TitelThe Effect of Using Different Levels of Research Purpose Information to Comply with Ethical Guidelines in Classroom Research.
Quelle(1977), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBias; Cognitive Measurement; Control Groups; Data Analysis; Educational Research; Ethical Instruction; Ethics; Experimental Groups; Higher Education; Information Utilization; Research Methodology; Self Concept; Statistical Analysis; Tables (Data); Validity
AbstractAn attempt was made to see what effect implementation of ethical guidelines would have on cognitive and affective data collected in a classroom setting. A total of 126 graduate and 90 undergraduate male and female subjects were assigned randomly to six treatment groups. The six groups were provided different levels of information on a continuum from no information to full disclosure of the purpose and expectations of the research. Measures were taken on a cognitive task and an affective instrument. The data among all treatment groups yielded nonsignificant differences indicating no treatment effects. This is contrary to much of the published literature. The data indicate that implementation of ethical guidelines in a classroom setting may have no effect on the internal validity of similar research being conducted. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: