Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGell, Robert L.; und weitere
InstitutionMontgomery Coll., Rockville, MD. Office of Institutional Research.
TitelNon-Returning Special Students: A Follow-up Study.
Quelle(1974), (40 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCommunity Colleges; Dropouts; Employment; Followup Studies; Institutional Research; Participant Satisfaction; Program Evaluation; Questionnaires; Student Attitudes; Surveys; Transfer Students; Two Year Colleges
AbstractIn order to establish baseline data for a continuing examination of non-returning students at Montgomery College, questionnaires were sent to 570 "special students"--students not matriculated in a particular curriculum and who do not intend to complete a degree or certificate--who attended the college during spring 1970 but did not return for the fall 1970 term. A response rate of 41.4% was obtained. The survey elicited reasons for attendance and non-return, current educational and employment status, and evaluation of college instruction and services. The findings in these areas are discussed in detail and the data are presented in a series of tables and graphs. This study was a companion to a similar survey of matriculated students who did not return for fall 1970 (ED 091 025). The survey instrument utilized in both studies is appended. (BB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: