Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorrow, Robert D.; McBride, Hugh J.
TitelAssessment and Training Techniques for Developing Piagetian Sensor-Motor and Pre-Operational Skills in Preschool Severely Retarded Children.
Quelle(1977), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Class Activities; Cognitive Development; Cognitive Processes; Early Childhood Education; Informal Assessment; Mathematics; Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Sensory Training; Severe Mental Retardation; Standardized Tests; Student Evaluation
AbstractAssessment techniques for young severely retarded children are analyzed through identification of skills underlying such common tasks as building with blocks, completing puzzles, and putting pegs in pegboards. Examples are given of four mathematics assessment tasks from a standardized instrument for reasoning and problem solving. Described are the task (such as correctly placing three forms in a formboard), the skill (preclassification), the mathematic implications (perception), and the potential skill deficit (difficulties in counting activities). (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: