Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBorys, Suzanne V.
TitelEffect of Imposed Versus Self-Generated Imagery and Sentence Mediation on the Free Recall of Retarded Adolescents.
Quelle(1977), (26 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adolescents; Exceptional Child Research; Imagery; Mediation Theory; Memory; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Recall (Psychology)
AbstractThe effectiveness of verbal and imaginal elaborations on the free recall of 50 educable mentally retarded adolescents was investigated. Ss were assigned to one of five conditions: experimenter-imposed verbalization (EV), experimenter imposed imagery (EI), subject-generated verbalization (SV), subject-generated imagery (SI), and control (C). Ss saw 15 pictures, presented in sets of three for five trials, and were asked to recall the pictures after each trial. Over all trials combined, it was found that recall in the EV and EI conditions was reliably superior to recall in the C and SV conditions. Although retarded adolescents were capable of producing verbal or imaginal elaborations, as evidenced by post-experimental inquiry, elaborations facilitated learning only when they were supplied by the experimenter. (Author/SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: