Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKoff, Robert H.
TitelDean Power: Or, on Providing Good Reasons Why Someone Should Not Do Something.
Quelle(1976), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Administrative Problems; Administrator Role; College Administration; College Faculty; Communication Skills; Conflict Resolution; Deans; Dialogs (Literary); Higher Education; Negotiation Agreements; Problem Solving
AbstractThis paper presents a realistic assessment of the pressures and problems facing college deans. Deans are in the position of having to deal with their faculty on one hand and the university administration on the other, placing them in the position of balancing interests and interpreting positions between two groups who often do not understand each other's problems. Negotiating skills are important in this position, and it is also important to keep an objective and balanced attitude. The relationship of a dean to his faculty is of basic importance in solving problems and conflicts. A continuing dialogue with the professors in his department and a mutual trust firmly established is one of the best bases for a dean to function from and a strong contributing factor to success in this position. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: