Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Richard C.; und weitere
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.
TitelTwo Faces of the Conceptual Peg Hypothesis. Technical Report No. 6.
Quelle(1976), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Language Research; Memory; Models; Psychological Studies; Recall (Psychology); Sentence Structure; Sentences
AbstractThe present study investigated why it is that the more concrete the subject noun phrase of a sentence, the more likely the predicate is to be recalled when the subject noun phrase is the cue. The findings were that concretization dramatically influences both the probability of recognition of the subject noun phrase and the probability of recall of the predicate, given recognition. These results were taken to mean that a concrete phrase makes a good conceptual peg because it is likely to be given a specific, stable encoding and because it tends to redintegrate the whole sentence. Regression analysis showed that the concreteness effect could not be attributed to an influence on comprehensibility. A model of sentence memory is offered which can account for the results. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: