Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDanielson, Wayne A.; Mgbemena, Nwabu
InstitutionAmerican Association of Schools and Departments of Journalism.
TitelA Descriptive Study of College and University Teachers of Journalism in the United States. AASDJ Studies on Education in Journalism and Mass Communication, No. 2.
Quelle(1975), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Faculty; Higher Education; Journalism; Mass Media; National Surveys; Newspapers; Teacher Characteristics; Teacher Qualifications
AbstractThis descriptive study of college-level journalism teachers in the United States shows that the teachers are primarily male, young to middle aged, and distributed fairly evenly within the various academic ranks. There is a heavy midwestern emphasis in their current employment and in their academic training. The doctorate is now the modal degree in the field, although emphasis continues to be placed on the professional experience of the teacher, with newspaper experience the norm. Teaching specialties tend to follow professional lines, but there is an apparent interest in such teaching specialties as mass communication and society, theory and methodology, and history. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: