Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVolkmar, Fred R.; Siegel, Alberta E.
TitelYoung Children's Responses to Discrepant Social Communications.
Quelle(1976), (8 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Age Differences; Auditory Tests; Communication (Thought Transfer); Infants; Nonverbal Communication; Preschool Children; Research; Responses; Vision Tests
AbstractThis study attempted to assess how very young children respond to discrepant social communications. Forty children, ages 12 to 42 months, with their mothers were exposed to four trial situations: two discrepant, two nondiscrepant communication episodes. Two observers recorded each child's movement and behavior. Results indicated a significant difference in children's reaction to discrepant and nondiscrepant messages. Children appeared to understand messages which came to them on either the visual or auditory channel, even when that information was not complemented by information on the other channel. When the messages on the two channels were contradictory, responses were more reserved. Age trends were evident, with younger children remaining in closer proximity to their mothers and responding more warily to the experimenter. (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: