Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShettel, Harris H.; Lumsdaine, Arthur A.
InstitutionAmerican Institutes for Research in the Behavioral Sciences, Pittsburgh, PA.
TitelPrinciples of Programming as Applied to the Development of Two Self-Instructional Programs for SAGE Operators.
[Report No.: AFCCDD-TN-61-27; [Report No.: AIR-C-11-61-SR-247
Quelle(1961), (87 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAutoinstructional Aids; Branching; Educational Research; Instructional Design; Military Training; Programed Instruction; Programing; Prompting; Responses; Sequential Approach; Task Analysis
AbstractTo facilitate the development of self-instructional programs for the SAGE Track Monitor and Intercept Director, job characteristics were outlined in behavioral terms, including: job knowledge, decision-making, problem-solving, perception, position-motor, symbolic identification, and sequential. Task characteristics were related to the following program variables: form of response, type of feedback, method of cueing, size-of-step, organization of frames, and branching. Programing considerations are discussed, sample frames provided, and the results of a study comparing two programing techniques reported. (EMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: