Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLowell, Walter E.
TitelA Comparative Study of Abstract Learning in Mentally Retarded and Normal Subjects.
Quelle(1976), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Concept Formation; Educational Research; Instruction; Learning; Learning Problems; Learning Theories; Mental Retardation; Science Education
AbstractThis presentation reports results of an investigation of the role of abstract thinking in human learning. Involved were 37 mentally retarded subjects, 62 normal subjects with equivalent chronological ages, and 50 normal subjects with chronological ages equivalent to the mean mental age of the mentally retarded group. Each subject was taught a six level order of classification with an increasing degree of difficulty and abstraction. At each level, the subject was presented with two concrete examples, then asked to select two others from a choice of six. The mentally retarded subjects performed significantly below their mental age and chronological age equivalents. The analysis indicated a strong dependence upon concrete cues and an incapacity of organizing information into conceptual hierarchical arrays by mentally retarded children. (SL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: