Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilson, Susan I.
TitelA Content Analysis of Kindergarten Reading Curricula in Thirteen Large American Cities.
Quelle(1976), (101 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
M.Ed. Thesis, Rutgers, The State University of New Jersey...
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Beginning Reading; Curriculum Guides; Early Reading; Kindergarten; Masters Theses; Primary Education; Reading Instruction; Reading Programs; Reading Readiness; Reading Research; Urban Areas
AbstractAfter a review of the research related to the feasibility of initiating reading instruction before first grade, kindergarten curriculum guides from l3 large cities were studied and analyzed. These analyses indicated a trend toward less postponement of reading instruction, though reading readiness still tended to be defined in terms of oral language skills rather than in terms of visual skills. Most cities evaluated student progress through informal teacher assessment rather than through formal testing of specific skills. Individual and small-group instruction was stressed, although easy-to-read books and writing supplies for pupils were rarely mentioned. Only one of the 13 guides mentioned the need to adjust subsequent instruction to advances made during the kindergarten program. (Author/AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: