Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoyt, Kenneth B.
TitelSetting the Record Straight: A Reply to Grubb and Lazerson.
Quelle(1976), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccountability; Administrative Policy; Career Development; Career Education; Concept Formation; Definitions; Educational Objectives; Employment; Evaluation Criteria; Postsecondary Education; Program Effectiveness; Relevance (Education); Vocational Education
AbstractThe director of the Office of Career Education, U. S. Office of Education, identifies and "corrects" what he considers to be conceptual errors about career education found in an article by Norton Grubb and Marvin Lazerson in the "Harvard Educational Review" (1975, Volume 45, Number 4, pages 451-474). Major errors are categorized under four topics: (1) Differences between career education and vocational education, (2) the concept of work in career education, (3) career education and post-secondary education, and (4) criteria for evaluation of career education. An extensive rebuttal is made to the claims of Grubb and Lazerson, and in concluding, it is stated that while career education welcomes criticism from those who disagree with the concepts espoused, some attention should be paid to basic conceptual statements. A list of references is included. (TA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: