Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Council for Geographic Education.
TitelStatistics for Geography Teachers: Topics in Geography, Number 2.
Quelle(1967), (38 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Comparative Analysis; Data; Diagrams; Educational Media; Elementary Secondary Education; Geography; Geography Instruction; Graphs; Higher Education; Maps; Statistical Analysis; Statistical Data; Statistics; Tables (Data); Visual Aids
AbstractThis publication is designed to provide geography teachers with useful statistical information. It presents tables, maps, graphs, diagrams, and explanations of statistical data in 24 areas. The areas in which statistics are given are conversions, measurement, astronomy, time, daylight, twilight, latitude and longitude as distance, the relationship of latitude and area, physical comparisons, continental extremes, altitude effects, climate, motion, weather extremes, environmental limitations, urban area population, land usability, population characteristics, production and consumption of selected industrial commodities, energy, other economic and social measures, national economy measures, production rankings, and exports and imports. (AV)
AnmerkungenNCGE Central Office, 115 North Marion Street, Oak Park, Illinois 60301 ($l.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: