Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChickering, A. W.
InstitutionState Univ. of New York, Saratoga Springs. Empire State Coll.
TitelA Conceptual Framework for Educational Alternatives at Empire State College.
Quelle(1976), (76 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Programs; Adult Students; Adults; Bibliographies; College Role; Competency Based Education; Curriculum Design; Degree Requirements; Educational Demand; Educational Quality; Higher Education; Individual Characteristics; Nontraditional Education; Psychological Characteristics
AbstractEmpire State's 1976 Master Plan called for focus on providing educational alternatives for the increasingly diverse students at the college. It was decided to design programs to fit the students, which raised two problems concerning educational standards: criteria for performance and degree definitions. This report discusses the coordination of adult development and college development. Major dimensions of adult development are identified: ego development; intellectual development; interpersonal style; moral and ethical development; and development of social interest and of purpose. Potential contributions from academic disciplines are described in the fields of philosophy, literature, drama, history, and science. A 43-item bibliography is included. (LBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: