Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRochelle, Larry
TitelCollective Bargaining and Curriculum Reform in Ohio School Districts.
Quelle(1976), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBoard of Education Policy; Boards of Education; Collective Bargaining; Conflict; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Inservice Teacher Education; Sanctions; School Districts; Teacher Associations; Teacher Strikes
AbstractThe author commends the Ohio Education Association (OEA) for its role in encouraging collective bargaining in the state and for its actions against recalcitrant boards of education that refuse to grant teachers a say in school district decision-making. By levying sanctions and, in some cases, striking against oppressive school boards, the Ohio teachers have made some progress, though the state still does not have a collective bargaining law. The OEA encourages its members to keep well informed on innovations in curriculum through inservice education. Hopefully teachers will eventually be allowed to contribute to school district curriculum planning. (Author/DS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: