Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGoldberg, Lynn
TitelA Reading Retraining Program for Illiterate High School Students.
Quelle(1976), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDecoding (Reading); Learning Laboratories; Nontraditional Education; Program Descriptions; Reading Difficulty; Reading Instruction; Reading Programs; Remedial Reading; Secondary Education
AbstractThis paper describes the rationale and procedures used in identifying and retraining illiterate or semiliterate high school students in an alternative high school. The program focused on decoding skills taught through SRA materials in a reading skills laboratory. Because many of the students had had many years of unsuccessful remedial reading instruction, the program attempted to retrain them, as though they had never previously tried to learn to read. After one year, 39 of the 59 students who attended the course had completed the decoding phase and were able to read all of the spelling patterns covered by the SRA series. All but one of the students advanced at least two levels in the SRA series and were evaluated by teachers as having considerably improved their decoding skills. (AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: