Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRobinson, James T.
TitelCritical Issues in Science Education.
Quelle(1976), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Child Development; Curriculum; Curriculum Development; Educational Improvement; Educational Objectives; Government Role; Instruction; Science Curriculum; Science Education; Secondary Education; Social Influences; Student Characteristics; Student Interests
AbstractThe author begins this address to the Association for the Education of Teachers of Science by consideration of the social context of science education. After discussing the effects of the idea of assimilation of individuals and groups into the American mainstream and of the "youth crisis," he focuses on issues of science curricula. Arguing that the students' cognitive, physical, and social development should be more important than I.Q. in determining appropriate science curriculum, the author observes that multiple science curricula are needed. The tendency of curriculum developers and users to consider science as "the" way of knowing should be replaced with an approach stressing the meaningful use of science as a way of knowing. In conclusion, the author addresses goals of science education and their relation to the politics of science education. (SD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: