Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMougeon, Raymond; Carroll, Susanne
InstitutionOntario Inst. for Studies in Education, Toronto. Bilingual Education Project.
TitelCertains Problemes Linguistiques des Jeunes Franco-Ontariens (devxieme partie) (Certain Linguistic Problems of Young Franco-Ontarians [part 2].) Working Papers on Bilingualism, No. 10.
Quelle(1975), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Students; English; Error Patterns; Form Classes (Languages); French; Function Words; Interference (Language); Language Patterns; Language Proficiency; Language Usage; Linguistic Difficulty (Inherent); Native Speakers; Nonstandard Dialects; Sentence Structure; Standard Spoken Usage; Canada
AbstractThis study examines the usage of preposition "pour" in the written and spoken French of two groups of Grade 9 and 12 Franco-Ontarian bilingual students from Welland and from the Sudbury area. Both the students' written and spoken French are shown to include a substantial proportion of constructions with "pour" which deviate from formal Franco-Ontarian French. A comparison of the French of the Franco-Ontarian students with that of unilingual francophone Quebeckers indicates that these constructions are typical of Franco-Ontarian French and may be partly attributed to interference from the English language. (Author)
AnmerkungenBilingual Education Project, The Ontario Institute for Studies in Education, 252 Bloor St. West, Toronto, Ontario, Canada M5S 1V6 (as long as supply lasts)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: