Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enProger, Barton B.; und weitere
InstitutionMontgomery County Intermediate Unit 23, Blue Bell, PA.
TitelProgram Evaluation of Special Education Curricular Efforts in Both Self-Contained Classes and Resource Rooms: The Use of a Modified Case-Study Approach with Both Normative and Criterion-Referenced Data in a Complex Service Delivery System to Help Address the Problem of Extreme Variability.
Quelle(1976), (49 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavioral Objectives; Case Studies; Curriculum Evaluation; Exceptional Child Research; Individual Differences; Learning Disabilities; Longitudinal Studies; Research Methodology; Research Problems; Resource Centers; Special Classes; Statistical Analysis; Statistical Data
AbstractThe problem of variability of data, even in presumable homogeneous subgroupings of handicapped children, which contaminates the results of many special education curriculum evaluation studies is examined with a study of 103 second-grade learning disabled students. The distortion of statistics calculated on samples of extreme variability; coupled with polymodality, skewedness, or kurtosis, is discussed. The case study approach is offered as one way to help balance the presentation of results. An example is presented using standardized test data and longitudinal criteron-referenced measurement data from both self-contained classes and resource rooms collected in 1971-1972. Approximately two-thirds of the report consists of tables and statistical data. (Author/IM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: