Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSutton-Smith, Brian; und weitere
TitelDevelopmental Structures in Fantasy Narratives.
Quelle(1975), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Development; Children; Early Childhood Education; Evaluation Methods; Fantasy; Folk Culture; Imagination; Mythology; Social Development; Socialization; Story Telling
AbstractThis paper provides an analysis of plot structure in stories freely narrated by five-to-ten-year-old elementary school children. The question was raised whether the stories, collected over a two-year period, would reflect the children's transition from home to school by a shift from a private to a public character. Structural analyses of plot, derived from the theories of Claude Levi-Strauss, Vladimir Propp, and Jean Piaget, were shown to have value in detecting developmental shifts in the children's narration. Subjecting the stories to the type of analysis used in the evaluation of mythology and folk tales revealed the children's initiation into public legend. Thus, the content of the children's fantasies was shown to reflect the basis of cultural mythology and to provide an index of the level of socialization into that mythology. (KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: