Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFletcher, Richard K., Jr.
TitelA Comparison of School Personnel and Public Citizens of Middle Tennessee Toward the Teaching of Evolution in the Schools-Some Historical Perspectives.
Quelle(1976), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttitudes; Evolution; Instruction; Opinions; Public Opinion; Research; Science Education; Scientific Concepts; Tennessee
AbstractThe paper presents data collected by an opinionnaire instrument during the fall of 1975 from people in Tennessee. Though the sample was not randomly selected, an effort was made to include persons from various (adult) age groups, sexes, occupations, and educational levels. The majority of the 404 who responded came from rural or small town environments, were female, were less than 35 years of age, and were either college students or teachers. The analysis across groups for sex, age, occupation, residential background, and educational level of attainment is included in the paper. (Author/EB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: