Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMontada, Leo; Filipp, Sigrun-Heide
TitelImplications of Life-Span Developmental Psychology for Childhood Education.
Quelle(1975), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDevelopmental Psychology; Early Childhood Education; Educational Objectives; Educational Psychology; Educational Research; Educational Theories; Intervention; Research Problems; Training Objectives
AbstractThis paper outlines the potential contributions and limitations of applying the life-span perspective of developmental psychology to childhood education. The long-range consequences of corrective, preventive, or optimizing endeavors are pointed out. Potential contributions to the establishment of educational goals as well as to the construction of intervention programs are discussed. Limitations concerning the applicability of available research data and developmental theories are reviewed. Emphasis is put on the utilization of research strategies permitting a definite identification of causal factors in intraindividual change. The conclusion of the paper is a plea for the kind of developmental theories that permit short-term estimation of long-term effects. (Author/SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: