Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNorth Carolina Univ., Chapel Hill.
TitelA Comparative Study of the Five Historically Black Constituent Institutions of the University of North Carolina.
Quelle(1976), (178 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministration; Black Colleges; Curriculum; Educational Assessment; Educational Finance; Educational Improvement; Facilities; Faculty; Higher Education; State Aid; Students; North Carolina
AbstractThe deficiencies of five traditionally black institutions are examined in an attempt to remedy those deficiencies. Examined are: general institutional characteristics, financial and physical resources, capital, physical facilities, students, faculty and administration, academic programs, libraries, and computing resources. The principal conclusion is that there is no discrimination in the patterns or levels of state budgetary support that is adverse to the historically black institutions. Moreover, the basic comparability in state budgetary support for the two groups of historically white institutions is found to be a situation that has prevailed for a considerable span of years. (Author/KE)
AnmerkungenThe University of North Carolina, General Administration, P.O. Box 2688, Chapel Hill 27514
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: