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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Recent behavioral research has challenged the relationship between speech organization and the communication variables of source credibility and attitude change. Two hundred eighty-seven students comprising six discussion sections of a basic speech course were exposed to videotaped versions of three separate speech conditions: a 30% disorganized speech, a 60% disorganized speech, and an organized speech. Levels of disorganization were achieved by random relocation of sentences within the text. Data revealed that the organized speech produced significantly greater acceptance of the speaker's position and more positive assessment of the speaker's credibility than did either disorganized version. Credibility ratings did not significantly differ between 30% and 60% disorganization levels, nor was persuasive ability perceptibly different in either case. Speaker character was also assessed as higher when an organized version was given. While speaker authority was viewed as stronger when an organized speech was presented than when a 30% disorganized speech was given, no significant difference was noted in assessment of authority between organized and 60% disorganized presentations. (KS)
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Jones, John Alfred; Serlovsky, George Raymond: An Investigation of Listener Perception of Degrees of Speech Disorganization and the Effects on Attitude Change and Source Credibility. 1971.
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