Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChaffee, Steven H.; Wilson, Donna
TitelMedia Rich, Media Poor: Two Studies of Diversity in Agenda-Holding.
Quelle(1976), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunity Influence; Information Dissemination; Media Research; News Media; News Reporting; Newspapers; Press Opinion; Public Opinion
AbstractThis paper presents a rationale for studying the effect of a community's news media resources on the diversity of topics that the public considers important (the agenda). Research on media effects has followed a model that implicitly assumes that the important effects consist of the persuasion of individuals to adopt specific positions. This paper demonstrates the feasibility of effects research that is free from this assumption and focuses on diversity in agenda holding within the community as the main criterion variable. To illustrate this type of research, secondary analyses of two bodies of archived survey data are presented. Communities are grouped according to their comparative media richness, as indicated by the number of competing newspapers published in each locale. Both the mean number of problems mentioned per person and the entropy in the distribution of problems across a set of categories are higher in communities with competing daily newspapers. (Author/JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: