Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurton, Nancy W.; und weitere
TitelThe Effect of Position and Format on the Difficulty of Assessment Exercises.
Quelle(1976), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Difficulty Level; Educational Assessment; Guessing (Tests); Multiple Choice Tests; National Surveys; Response Style (Tests); Responses; Statistical Analysis; Test Bias; Test Format; Testing Problems; National Assessment of Educational Progress
AbstractAssessment exercises (items) in three different formats--multiple-choice with an "I don't know" (IDK) option, multiple-choice without the IDK, and open-ended--were placed at the beginning, middle and end of 45-minute assessment packages (instruments). A balanced incomplete blocks analysis of variance was computed to determine the biasing effects of position or format on the national percent correct. Format was found to create a bias, but position did not, except for 9-year-old respondents. (Author) Aspect of National Assessment (NAEP) dealt with in this document: Procedures (Exercise Development).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: