Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSegal, Marilyn; Adcock, Don
InstitutionNova Univ., Fort Lauderdale, FL. Inst. for Child Centered Education.
TitelFrom One to Two Years: The Nova University Play and Learn Program.
Quelle(1976), (96 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Patterns; Child Development; Discovery Processes; Imagination; Infant Behavior; Infants; Learning Activities; Play; Preschool Education; Problem Solving; Self Concept; Toys
AbstractThis booklet uses both words and photographs to describe behavior patterns typical of children from one to two years old and to suggest home play activities appropriate for use with children of this age. The booklet is organized into four age ranges: 12-15 months, 15-18 months, 18-21 months, and 21-24 months. Within each of these sections, a general overview is presented and typical behaviors and activities of children are described under four headings: learning about self and others, discoveries and achievements, problem solving, and imagination. Directions for making toys at home are contained in the final section. (JMB)
AnmerkungenInstitute of Child Centered Education, Nova University, College Avenue, Fort Lauderdale, Florida 33314 (Paper, 1-20 copies, $3.00; 21-100 copies, $2.50; over 100 copies, $2.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: