Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPetherbridge, Douglas
InstitutionAlberta Teachers Association, Edmonton. Modern Language Council.
TitelControversial Issues in Modern Language Teaching.
QuelleIn: Alberta Modern Language Journal, 14 (1976) 3, S.14-37 (25 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterTagungsbericht; Audiolingual Methods; Cultural Education; FLES; Grammar; Individualized Instruction; Language Instruction; Language Teachers; Modern Language Curriculum; Modern Languages; Second Language Learning; Teaching Methods; Written Language
AbstractThis paper first addresses the issue of the contradictory nature of informed opinion and advice in the foreign language field today. It goes on to consider such controversial topics as the introduction of the written symbol, teaching the language versus teaching about it, teaching culture, the usefulness of FLES, and individualization. The discussion of each topic unites the author's own views with current arguments. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: