Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStoddard, Denis W.; und weitere
InstitutionNorth Carolina State Dept. of Public Instruction, Raleigh.
TitelModel Deaf/Blind Prevocational Training Project.
Quelle(1976), (82 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Daily Living Skills; Deaf Blind; Elementary Education; Exceptional Child Education; Job Skills; Prevocational Education; Program Descriptions; Severe Disabilities; Task Analysis; Teaching Methods
AbstractPresented is a report of a 4-month project designed to review literature on projects pertaining to deaf-blind prevocational training, to implement a model prevocational program for six severely handicapped deaf-blind students (10 years old), and to conduct two workshops in the area of prevocational training for deaf-blind students. Provided in Section I are a basic description of the model, its curriculum components (which include daily living skills and vocational type skills), and the task analysis instructional approach making up its process content. Section II contains information on the specific programing (such as large nut and bolt assembly and tying shoes) developed in the course of the project and includes sample reports on the individual progress of one of the six prevocational students in the various program areas. Also given are sample forms such as the individualized program design form, the discovery ball assembly data sheet, and the daily living skills progress report. Among appended material are information on program design and task analysis, as well as illustrations relating to a prevocational training workshop on assembling a 14-piece bicycle brake. (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: