Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDonlan, Dan
TitelTextbook Writing Assignments in Three Content Areas.
Quelle(1976), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAssignments; English; Mathematics; Scientific Literacy; Secondary Education; Social Studies; Teacher Role; Textbook Research; Writing (Composition); Writing Skills
AbstractThis document presents the results of a survey concerning the percentage of mathematics, science, and social studies teachers who assign writing to their students and the percentage of textbooks in these three content areas which include writing assignments. Some of the findings were that mathematics and science teachers favor reporting over exposition whereas social studies teachers tend to favor equally exposition and reporting; and a greater proportion of surveyed science textbooks (45%) assigned writing than did either mathematics (5%) or social studies (19%). It is argued that the emerging role of the English teacher is that of writing consultant, one who helps teachers in other content fields assign, teach, and evaluate writing. (TS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: