Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoumans, E. Grant
TitelAttitudes: Young-Old and Old-Old.
Quelle(1975), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Attitudes; Employment Opportunities; Geographic Location; Interviews; Middle Aged Adults; Morale; Older Adults; Research Projects; Rural Areas; Self Concept; Social Influences; Socioeconomic Influences; Urban Areas
AbstractThis research assesses the ways the young-old differ in attitudes. As part of a larger study, data were collected by personal interview with 224 people aged 55 to 74, and 42 persons aged 75 and over living in an urban center and a rural county in Kentucky. Each person responded to 72 agree-disagree statements constituting 24 attitude scales about economic well-being, self-image, morale, community life, family relationships, and general outlook. In both urban and rural samples the young-old reported more favorable socioeconomic conditions than the old-old. In the rural area slight differences were found between the attitudes of the young-old by a ration of 5.5 to one. Several hypotheses are suggested to explain the more favorable attitudes found among the old-old in the metropolitan center. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: