Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKratky, Patricia; Haigh, Lois
InstitutionClay County Vocational Cooperative Center, Moorhead, Minn.; Minnesota State Dept. of Education, St. Paul. Div. of Vocational and Technical Education.
TitelMaking Nutrition Education Count: A Guide for Nutrition Education K-6. Grade 4.
Quelle(1975), (51 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Consumer Education; Curriculum Guides; Elementary Education; Food; Grade 4; Health Education; Instruction; Nutrition; Science Education
AbstractThis curriculum guide for nutrition education grade 4, was designed to incorporate knowledge of thirteen concepts into the child's decision-making processes as a food consumer. These concepts, as covered by the guide, are: affecting bodily well-being through nutrition; affecting dental health through nutrition; models for diet selection; controlling bacterial growth in foods; how to keep foods safe temporarily; treating foods to prolong safe usage; ethnic food traditions; family food customs; effects of peer influence on food habits; effects of advertising on food choices; supply of money affects food choices; accessibility of food affects food choices; preparing foods in different ways. Each concept is taught in one lesson which can usually be accomplished in about a half hour. Several duplication masters are included. (RE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: