Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Jack; Skvarcius, Rom
InstitutionChildren's Television Workshop, New York, NY.
TitelDoes Sesame Street Teach?
Quelle(1970), (167 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement; Comparative Analysis; Early Childhood Education; Educational Research; Educational Television; Formative Evaluation; Intelligence Differences; Preschool Children; Preschool Education; Preschool Learning; Primary Education; Public Television; Racial Differences; Sex Differences; Tables (Data); Television Research; Television Viewing
AbstractIn 1969-70, the research department of the Children's Television Workshop (CTW) established research sites in day care centers to provide feedback to the CTW staff and to conduct a controlled study of the educational benefits derived from viewing the program "Sesame Street." A randomized sample of 200 preschool students was given an extensive battery of pretests and then divided into subsamples of viewers and nonviewers. After the first three months of viewing in the fall of 1969, the students were retested. The results consistently favored the students who had been watching "Sesame Street." The appendixes of this report provide a detailed summary of the pre- and posttest results, including subsamples according to sex, ethnicity, and age. (EMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: