Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSuydam, Marilyn N.
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelCompilation of Research on College Mathematics Education.
Quelle(1975), (287 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Annotated Bibliographies; College Mathematics; Curriculum; Higher Education; Instruction; Mathematics Education; Research; Research Reviews (Publications)
AbstractThis volume presents an annotated listing of research reports related to the teaching of college mathematics. Included in the listing are 513 journal articles, 771 dissertations, and 74 other documents which were produced during the period from 1900 through 1974. A brief annotation indicates the focus of each research document and a major finding reported in it. The type of research level of students and number of subjects are indicated for each study. The research reports are indexed by mathematical content area and by research focus (e.g., individual differences, attitudes, teaching approaches). (SD)
AnmerkungenInformation Reference Center (ERIC/IRC), The Ohio State University, 1200 Chambers Road, 3rd Floor, Columbus, Ohio 43212 ($4.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: