Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeboutet, L.
TitelThe Effect on Physics Education of a Better Understanding of the Psychological Process of Learning.
Quelle(1975), (20 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Conference Reports; Educational Psychology; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Science; Learning; Learning Theories; Physics; Research Reviews (Publications); Science Education; Secondary Education; Secondary School Science
AbstractResearch in learning is examined for applications to physics education. Emphasis is placed on the learning of concepts, the organization of knowledge, and programed learning. Recommendations are made for conducting research in the following areas: analysis of the contents of physics in terms of learning tasks; better understanding of the child's and adolescent's capacity for learning by memory; preconceptions and their evolution under the evolution of teaching; the operations of logic; and scientific language and the learning of physics. (MH)
AnmerkungenERIC/SMEAC, The Ohio State University, 1200 Chambers Road, 3rd Floor, Columbus, Ohio 43212 (on loan)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: