Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlston, Herbert L.; und weitere
TitelFactor Analysis of the Test Performance of Institutionalized EMR Children on the WISC and ITPA.
Quelle(1974), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChildren; Exceptional Child Education; Factor Analysis; Intelligence Tests; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Psycholinguistics; Test Validity; Illinois Test of Psycholinguistic Abilities; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractThe WISC (Wechsler Intelligence Scale for Children) and ITPA (Illinois Test of Psycholinguistic Abilities) test scores of a group of 54 educable mentally retarded (EMR) students (mean age l2 years) were factor analyzed to determine the extent to which the WISC and ITPA measured common factors. Of the four factors obtained, nine of the ten ITPA subtests and none of the WISC subtests loaded high on factor 1 (general ITPA). Factors 2, 3, and 4 were primarily defined by the various WISC subtests and were interpreted as a verbal factor, a visual-performance factor, and a vocabulary factor respectively. For EMR Ss, the ITPA did not measure the same factors measured by the WISC, nor did it appear to measure distinct cognitive abilities. (Author/SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: