Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAvery, Robert K.; und weitere
TitelA Demographic Profile of Talk Radio's Call-In Listener.
Quelle(1976), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAudience Participation; Audiences; Communication (Thought Transfer); Demography; Listening Habits; Programing (Broadcast); Radio
AbstractThis paper, representing the first part of a multifaceted study designed to examine the communicative role of a two-way talk radio station, provides a demographic profile of listeners during a one-week period. Data was collected in Salt Lake City during the spring of 1975. Each broadcast day was tape recorded from the beginning talk show until the concluding talk show, affording six hosts of distinctive personality types during the week-day period. Data from weekend hosts were grouped together, providing a separate category. Results of the study showed that talk host type is the single most important variable in motivating listeners to participate, that the demographic characteristics of the caller tend to interact with the talk host type, that the average call-in listener tunes in the station every day, and that talk radio provides different functions for different people. Tables of findings illustrate the text. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: