Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSternglass, Marilyn S.
TitelComposition Teacher as Reading Teacher: Linguistics Is the Bridge.
Quelle(1976), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Applied Linguistics; Educational Philosophy; English Instruction; Reading Skills; Reading Teachers; Secondary Education; Sentence Structure; Syntax; Teaching Methods; Writing (Composition); Writing Exercises; Writing Skills
AbstractSecondary school students can be taught the skills of precise and complex composition by providing analysis of sentence types. While in the process of learning the formation of complex sentences, students should be given the opportunity to read more complex sentences as well. Christensen's study of modifier types (whether initial, medial, or final) can be adapted to provide a framework for the analysis of syntactic structure. Similarly, sentence-combining techniques may be helpful. Recognition of stylistic differences in written forms aids in the mastery of both writing and reading skills. Therefore, reading fluency reinforces writing fluency, although care should be exercised to supplement analysis with writing production. (KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: