Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLall, Bernard M.; Nicholas, Anthony
InstitutionAndrews Univ., Berrien Springs, MI. Dept. of Education.
TitelEffects of Humanism on Education and Educational Administration. Educational Research Report.
Quelle(1976), (57 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Educational Administration; Educational History; Educational Philosophy; Educational Theories; Human Relations; Humanism; Humanistic Education; Humanization
AbstractThis report summarizes the historical development of humanism from Petrarch and Boccaccio in the Renaissance to the present. The freedom of thought, self-expression, and creative activity that characterized the humanistic schools are considered to be the fundamental bases of education today. A brief description is given of brutalization and inhumaneness in education, typified at its worst by the English public schools of the 17th and 18th centuries. The concluding section of the work discusses the humanizing aspects of education as a greater personal concern for the student as an individual in his own right. To humanize educational administration, according to the authors, is to create a permissive atmosphere within which an individual can feel free to make his own unique contribution. (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: